این گونه کیست‌ها که به کیست‌های آبی معروف‌اند خطر جدی برای فرد به همراه ندارند و تنها در مواقع خاصی باید برای درمان آن اقدام کرد.تغییرات فیبروکیستیک پستان از حالت های شایع با آماری حدود 80 درصد در بین خانم ها است که اغلب با درمان های غیر جراحی برطرف می شود.تغییرات فیبروکیستیک حالتی است که در پاتولوژی به شکل فیبروز و کیست های بسیار ریز در پستان مشخص می شود که در بعضی مواقع احتمال افزایش و بزرگ شدن کیست ها وجود دارد ولی در اغلب موارد اندازه آن ها بسیار ریز است. شایعترین علامت فیبروکیستیک درد سینه همراه با تورم است.

دو فاکتور رژیم غذایی، اضطراب و استرس در تشدید درد سینه های فیبروکیستیک؛ شدت درد در دوران عادت ماهانه متفاوت است که عواملی چون مصرف مواد محرک کافئین دار از جمله کاکائو، نوشابه های گاز دار، و قهوه در رژیم غذایی و مواجه با استرس و اضطراب می تواند این درد را افزایش دهند..

درمان جراحی در این بیماران معمولاٌ نیاز نیست، مگر در مواردی که شدت درد بیمار زیاد باشد و پزشک مجبور شود قسمتی از ناحیه سینه را که فیبروکیستیک دردناک در آن قرار دارد خارج کند ولی جراحی در سینه های فیبروکیستیک بسیار بسیار نادر اتفاق می افتد و 99 درصد خانم ها به درمان های ابتدایی و داروئی پاسخ می دهند.

 

توده های شایع موجود در سینه

بیماری­های غیرسرطانی پستان بسیار شایع هستند، ولی این بیماری­ها هرگز تهدید کننده زندگی فرد و کشنده نیستند. 2 نوع اصلی آنها عبارتنداز: فیبروز ویا کیست و سایر تومورهای غیر سرطانی یا خوش خیم پستان.

نحوه معاینه ی کیست سینه

در صورت بروز تغییرات و یا هر چیزی غیر معمولی در یکی از سینه­هایتان، مراجعه فوری نزد پزشک یا پرستار امر بسیار مهمی است. اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از تغییرات پستان سرطانی نیست. صرف انجام بیوپسی به این معنا نیست که شما دچار سرطان پستان شده­اید. منظور از بیوپسی (By-op-see) نمونه­گیری از بافت و بررسی آن زیر میکروسکوپ می­باشد. در واقع، بسیاری از نتایج بیوپسی دال بر وجود سرطان نیستند. اما تنها روش برای حصول اطمینان نمونه­برداری از منطقه مشکوک پستان می­باشد.

کیست را نمی­توان صرفاً با معاینه فیزیکی و یا فقط با استفاده از ماموگرام (اشعه ایکس پستان) تشخیص داد. برای اطمینان از اینکه یک توده واقعا کیست است یا نه، پزشک می تواند سونوگرافی پستان انجام داده و یا مایع درون کیست را با سوزن توخالی و نازکی تخلیه نماید. از
توده نمونه برداری میشود؛ اگر خوشخیم باشد بیمار تحت نظرگرفته میشود و اگر توده خوشخیم در حال رشد باشد، حتما باید خارج شود

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

گزارش

نظرات کاربران

نظر دهید

تماس سریع